Monday, February 13, 2012

Diari seorang Mua'lim


Tuhan,

Layakkah aku memegang panji agamaMu,

Sedangkan diri ini hina,

Namun, amanah yang Kauberikan,

Tidak mampu aku tolak,

Kerana kutahu Kau punya agenda untukku.

YaRabb,

Mazmumah yang bersarang dihati,

Tak tertanggung dengan amanah yang Kauberi,

Kesucian agamaMu membuatkan diriku takut,

Takut untuk menyelusuri jalan dakwah.

Ya Allah,

Bantulah hambaMu,

Kerana diriku pincang,

Diriku alpa dengan fatamorgana dunia.

Ya Ilahi,

Kau pandangilah aku,

Kau tunjukkan aku jalan hidayahMu,

Ya Allah,

Sekiranya aku yang Kau pilih,

Untuk menegakkan agamaMu,

Izikan aku merasai cinta cahayaMu.

Kiranya ini ketetapanMu,

Izinkan aku menjadi insan yang Kaucinta.

Sesungguhnya Ya Allah, imanku berbolak balik,

Kau tetapkan diriku dengan jalan ini,

Jangan Kautarik YaAllah sehinggalah malaikatMu mencabut nyawaku,

Kiranya aku masih jahil Ya Allah,

Kaubenarkanlah aku terus berhalaqah sampai syurgaMu.

AMIN...................

No comments:

Post a Comment

Aku Selalu Berkata Baik

Aku Selalu Berkata Baik

About Me

My photo
Ya Allah,diri ini mencintai agamamu,kuatkan imanku,pertahankan agamaku supaya setiap perjalanan diri ini mengingati syariatMu.

Followers



Ukhwahfillah

Mawar Berduri