Wednesday, September 22, 2010

Sajak Zaman SpM


Bila menyelongkar almari buku-buku lama,terjumpa sajak yang kutulis ketika berumur 17 tahun..Terasa sebak apabila membacanya,kenangan semasa di tingkatan lima menjengah difikiran..Sajak yang bertajuk cintaku jiwaku,sajak yang kutulis ketika peperiksaan SPM menjelang tiba. Hanya Tuhan sahaja yang tahu,betapa diriku resah kerana diriku menjadi harapan keluarga. Aku cuma insan yang kerdil yang kadang aku jatuh dan rebah.. Aku cuba berpaut namun gagal. tapi diriku sedar,bahawa Dia sedang menguji diriku. Namun buat ibu dan ayah,ku pohon seribu kemaafan kerana kadang-kadang anakmu tak mampu mengejar bintang yang kauinginkan.

Cinta?
Kadang-kadang ia sangat dekat dengan diriku,
Aku terpesona dengannya,
Indah dan damai ketika cinta itu disampingku,
Cinta yang pernah hadir dan sentiasa ada di saat
Diriku memerlukannya.

Di sebalik tirai malam,
Aku cuba mengejar cinta itu,
Tapi jauh dan aku ketinggalan mengapainya,
Aku insan lemah,
Aku perlukan cinta itu,
Cinta yang menjadikan diriku tenang,
Didakapi hamparan sejadah yang memukau,
Diselimuti tahajud, taubat,hajat yang menenangkan....

No comments:

Post a Comment

Aku Selalu Berkata Baik

Aku Selalu Berkata Baik

About Me

My photo
Ya Allah,diri ini mencintai agamamu,kuatkan imanku,pertahankan agamaku supaya setiap perjalanan diri ini mengingati syariatMu.

Followers



Ukhwahfillah

Mawar Berduri