Monday, May 31, 2010

Seuntai Kasih.

Hasil karyaku,sajak dibawah merupakan permulaan idea saya dalam menghasilkan sebuah karya yang berjudul seuntai Kasih ,InsyaAllah,andainya saya berkesempatan menyiapkan novel seuntai kasih tersebut,saya akan cuba untuk postkan dalam blog secara berepisod..

Kadang-kadang hatiku berbisik ingin menjauhinya,

Namun semakin kuusir,

Semakin ia hadir di hatiku,

Adakah cinta itu milikku,

Memiliki cinta yang belum pasti,

Mungkinkah punya penghujung yang mengembirakan,

Mengapai awan yang berarak,

Mencipta pelangi di kala gerimis,

Cinta hakiki yang ingin ku miliki,

Moga dikau terus menjadi milikku,

Semoga harapan menjadi kenyataan,

Bukan bagai impian sang puteri yang belum pasti nyata,

Oh Tuhan andai cinta itu bukan milikku,

Kupinta alihkan cintaku padaMu,

Disaat aku menagih cinta,

Tautkan cintaku itu padaMu Rabbi..

“ Kadang-kadang manusia mengharap cinta itu milik mereka,namun hakikat sebenar cinta itu milik Sang Pencipta. Mohonlah pada Yang Maha Berkuasa kerana Dialah pencipta cinta. Betapa sukarnya menjaga syariatMu kala cinta manusia mengetuk pintu hatiku.”

No comments:

Post a Comment

Aku Selalu Berkata Baik

Aku Selalu Berkata Baik

About Me

My photo
Ya Allah,diri ini mencintai agamamu,kuatkan imanku,pertahankan agamaku supaya setiap perjalanan diri ini mengingati syariatMu.

Followers



Ukhwahfillah

Mawar Berduri